2017. okt 13.

Kalandos élet Business Development Manager-ként

írta: szabadapalya
Kalandos élet Business Development Manager-ként

Klaudia kínai tanulmányairól olvashattatok az előző bejegyzésekben. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen végzett igazgatásszervezőként, mesterszakos diplomáját pedig Kínában szerezte meg nemzetközi tanulmányok szakon, majd hazajött Magyarországra. A történet jelenlegi utolsó része következik, de remélem később hallunk még róla! 

Mesélj Te is a munkádról, vagy a tanulmányaidról!

Küldj egy e-mailt a szabadapalyablog@gmail.com e-mail címre,
vagy írj Facebookon!

Hogyan alakult az életed, amikor hazajöttél Kínából? Meg sem fordult a fejedben, hogy Kínában maradj?

2016-ban költöztem haza, nem szerettem volna tovább Kínában maradni. Vágytam egy kis nyugalomra, a család, a barátok közelségére, és a tiszta levegőre. :-)

A későbbiekben mindenképpen Kínával szerettem volna foglalkozni. A külügy, a diplomácia volt a „szerelem”, de végül a versenyszférában helyezkedtem el.

Először egy magyar-amerikai startupnál próbáltam ki magam, aminek voltak ugyan kínai kapcsolatai, de nem olyan mértékben, mint ahogy én azt szerettem volna.

shaking-hands-2499628_1280.jpg

Mivel foglalkozol most?

Egy nemzetközi cégnél dolgozom, ami a távol-keleti kapcsolatait kiemelt fontossággal kezeli, igyekszünk betörni az ottani piacokra. Hivatalos megnevezés szerint Business Development Manager vagyok, ami azt jelenti, hogy a távol-keleti országokkal kell kialakítanom a partnerkapcsolatokat, az adott országnak megfelelő marketing stratégiát, figyelni a közösségi média platformokat, felkészülni a termékünk „áttörési pontjára”.

Mivel elég sokat éltem Kínában, ezért ismerem az ottani emberek gondolkodásmódját, tudom azokat a praktikákat, amivel jó partnerkapcsolatokat lehet velük kiépíteni. Tárgyalok a potenciális partnerekkel, meg kell nyernem őket magunknak. Mivel a távol-keleten nagyon fontos, hogy az irodán kívül, egy kötetlenebb légkörben is megkedveljenek, ezért van, hogy együtt ebédelek, vacsorázom velük. Nagyon fontos, hogy a termék mellett a kapcsolattartó személyét is elfogadják.

Kora nyáron bonyolítottam le egy pár hetes üzleti utat, ahol Kínába, Vietnámba, Hongkongba, Tajvanra és Dél-Koreába látogattam el. Nagyon jól hangzik a sok utazás, azonban ezen hetek folyamatos tárgyalásokkal telnek, rengeteg a munka.

Minden távol-keleti ország más egy kicsit, és ugyan versenyszférában dolgozom most, de ilyen formában tudom azért kamatoztatni a tanulmányaimat is, és közel áll a munkaköröm diplomáciához is.

Ahhoz, hogy ilyen pozícióba kerülj, mi játszott nagyobb szerepet, a nyelvtudásod, vagy a végzettségeid?

A nyelvtudás és a végzettség egyformán szerepet játszott a felvételemben. Új piacok révén fontos, hogy ismerje a jelölt az ottani viszonyokat, amiben nekem nagy segítségemre van a kint töltött idő. Sok cégnek van szüksége a nyelvtudással bíró szakemberekre, ezért abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy válogathattam is az ajánlatok közül.

laptop-593673_1280.jpg

Ki tudnál emelni valamit, amit nagyon szeretsz ebben a munkában, és valamit, amit kevésbé?

A legjobban azt élvezem, hogy a különböző kultúrákból származó emberekkel kell együttműködnöm, ez nagyon izgalmas.

Legkevésbé pedig azt szeretem, hogy ugyan normál munkaidőben dolgozom, reggel 8-tól délután 5-ig, de igazán kikapcsolódni sosem tudok, mert bármikor, bárhol elérhetőnek kell lennem, és e-mailt néznem folyamatosan, még a szabadságom alatt is, ugyanis az üzlet nem áll meg.

Most gondolkozol még valami egyéb tanulmányokon?

Most azon kell a leginkább dolgoznom, hogy a kínai nyelvet ne felejtsem el. A hivatalos e-mailek nagy részét angolul írjuk, (legtöbbször a vezetőség CC-ben szerepel) és a hivatalos tárgyalásokon is azt szoktam kérni, hogy angolul beszéljünk, hogy egyik fél se kerüljön helyzeti előnybe azáltal, hogy ő az anyanyelvét használhatja, ezért az üzleti nyelvvel a szabadidőmben kell még külön foglalkoznom. Kevésbé hivatalos csatornákon, találkozókon a kínai partnerekkel természetesen kínai a kommunikáció nyelve.

 

Az előző két bejegyzést a linkre kattintva olvashatod el:

Te is szeretnél Kínában tanulni?

Ösztöndíjjal Kínában

Tetszett a poszt? Kövesd a blogot, liko-old a Facebook oldalt!

Kérdéseidet, személyes beszámolódat várom a szabadapalyablog@gmail.com címre, itt kommentben, vagy szintén Fb-on!

 

Képek forrása: pixabay.com

Szólj hozzá

munka versenyszféra munkatapasztalat nemzetközi tanulmányok nemzetközi kapcsolatok business development manager igazgatásszervező Kína NKE Nemzeti Közszolgálati Egyetem egyetem után